Embracer, 1.387 Personel İstifasına Rağmen Daha Fazla İşten Çıkarma Konusunda Uyardı

Embracer, 1.387 Personel İstifasına Rağmen Daha Fazla İşten Çıkarma Konusunda

Embracer, Yüksek Profilli Yeniden Yapılanma Sürecinde 1.387 Çalışanını İşten Çıkardı

Embracer, Haziran ayında başlayan yeniden yapılanma süreci kapsamında 1.387 personelini işten çıkardı ve bu süreçte daha fazla işten çıkarma uyarısında bulundu.

Şirketin toplam çalışan sayısı mali yılın ikinci çeyreğinde 904, üçüncü çeyrekte ise 483 kişi azaldı, bu da grubun küresel iş gücünün %8’i anlamına geliyor. Ayrıca, Embracer iki çeyrekte habersiz 29 oyunu da iptal etti.

Embracer CEO’su Lars Wingefors, “Grup çapındaki bir çaba sonucunda şirketlerimiz ve stüdyolarımız, özellikle ekip üyeleriyle yollarını ayırma konusunda zor kararlar almak mecburiyetinde kaldı” dedi. “Toplamda, programın başlangıcından bu yana küresel çalışan sayımızı iş gücünün %8’i kadar azalttık. Azaltımlar, öncelikle etkilenen çalışanların bilgilendirilmesine odaklanılarak operasyonel grup düzeyinde yerel şekilde yönetiliyor ve dahasonra etkilenenlere şefkat, saygı ve dürüstlükle gerçekleştiriliyor.”

Wingefors, Embracer’ın işinin bir kısmını satma sürecinde olduğunu ve bazı şirketlerin herhangi bir tasfiye duyurulmadan evvela yeniden yapılanmaya başlayabileceğini belirtti. Ayrıca, Embracer’ın mali yıl sonuna kadar net borcu 8 milyar SEK’in (762 milyon $) altına düşürme hedefine ulaşmasının “olası olmadığını” kabul etti.

Embracer Group’un mali mücadeleleri, Suudi hükümetinin finanse ettiği şirketle yapılan 2 milyar dolarlık bir anlaşmanın çökmesinin ardından başlanmıştır. İsveçli şirket, halihazırda yapmış bulunduğu geniş çaplı kesintiler nedeniyle eleştirilerin hedefi oldu.

Geçtiğimiz ay Embracer’ın iki yıldır geliştirilme aşamasında olan yenilikçi bir Deus Ex oyununu iptal ettiği ve geliştirici Eidos Montreal’deki 97 çalışanı işten çıkardığı ortaya çıktı. Buna dayalı olarak Deus Ex serisinin habersiz üçüncü ana hattının bu yılın sonlarında üretime girmesi planlanıyordu. Ancak geliştirici Eidos Montreal’in bunun yerine orijinal bir franchise’a odaklanacağı bildiriliyor.

Embracer’ın mali zorluklarına rağmen, Wingefors, piyasaya sürülen bazı oyunların beklentileri karşılamadığını ancak yakın zamanda piyasaya sürülen Deep Rock Galactic: Survivor’un “gerçekten güçlü bir başlangıç ​​yaptığını” ve Tomb Raider 1-3 Remastered’ın “hem eleştiri hem de satış performansı açısından çokfazla güçlü bir başlangıç ​​yaptığını” açıkladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir